• ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
  • کد خبر: 89825
فولاد

صادرات غیرمستقیم فولاد چین که به ویژه در سه سال گذشته روند رشد سالمی داشت، احتمالاً امسال با افزایش ۹ درصدی به حدود ۱۲۷ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،قابل ذکر است صادرات غیرمستقیم فولاد چین سال گذشته حدود ۳ درصد رشد کرده و به ۱۱۶ میلیون تن رسیده بود. در واقع در دهه گذشته نیز نسبت به حدود ۶۷ میلیون تن در سال ۲۰۱۴ دو برابر شده است.

جالب توجه است که بیش از ۵۰ درصد کالاهای صادراتی چین شامل ماشین آلات، قطعات و سایر اقلام مرتبط با فولاد است. در ژانویه تا می ۲۰۲۴، ارزش تجارت خارجی چین با ۶.۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۱۷.۵ تریلیون یوان رسید که در آن صادرات غیر مستقیم فولاد بیش از ۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته به ۹.۹۵ تریلیون یوان رسید.

انتظار می‌رود از ۱۲۷ میلیون تن صادرات غیرمستقیم، ماشین‌آلات با حدود ۴۳ میلیون تن بیشترین سهم را داشته باشد، در حالی که ممکن است صادرات کانتینر با ۴۵ درصد بهبود شدیدترین رشد را نسبت به سال گذشته داشته باشد. طبق یک گزارش، انتظار می‌رود صادرات مستقیم و غیرمستقیم فولاد چین در سال جاری به بیش از ۲۲۰ میلیون تن برسد. اگرچه، کشورهای سراسر جهان برای حفظ امنیت تولید داخلی خود، مواضع حمایت گرایانه اتخاذ می کنند، به ویژه در مورد خودروهای برقی، ولی این ممکن است بر صادرات غیرمستقیم فولاد چین تأثیری نداشته باشد زیرا خودرو تنها حدود ۹.۵ میلیون تن از کل ۱۲۷ میلیون تن صادرات غیرمستقیم چین را شامل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها